donderdag 11 augustus 2011

.....send your love..........



op het einde van de verdwenen dag
wordt de morgenhemel gedragen
de hemel beweegt zich
de schaduwen van de nog lege dag zijn stil
de eerste kleuren raken het firmament
als de zon over de horizon omhoog slentert
en al spoedig fluistert de warme aarde
naar alle levende lichamen
die zich opheffen naar het licht


de dorst van de tijd lest zich
als jij je voelt aangetrokken
door duidelijke gevoelens
die mijn doen en laten volgen
om de zwijgende verbindingen
te wikken en te wegen
dan reik je me een hand
beroerd door die morgenhemel
en markeert met je mond
op mijn lichaam een punt
door een dansende maar
eeuwig lichte en wellustige beet.....

© illustratie en tekst jeg synes
(titel: naar song "Send Your Love"" van Sting)

9 opmerkingen:

  1. wonderschoon Jeg!
    zo'n beet wil ik ook wel :-)
    hartegroet
    svara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Svara......dank dank Svara...
    zorgen dat je hem krijgt, zou ik zeggen :)))

    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stille schaduwen...mooi beeld
    wat fijn dat je weer actief blogt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn te weer te treffen
    in onvangbare
    toch
    duidelijke woorden
    en prachtig beeld.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @hartenziel.....dank je...
    ik zal proberen wat meer tijd vrij te maken om weer vaker te bloggen, maar het lijkt alsof ik het steeds drukker krijg :))

    jeggroet

    @aanwezigindezestap(=hahaha dat vind ik grappig!!)....
    goed te horen dat mijn "onvangbare" woorden toch duidelijkheid geven....
    het is overigens een multi-interpretabele tekst.. het slaat ook op de wereld van vandaag (vandaar de titel en link naar de song van Sting)
    mijn teksten zijn altijd tweeledig, of meer dan dat...en nu heb ik er ook duidelijk een politiek tintje aangegeven...hoewel je dat zo aan de oppervlakte niet zult zien en waarschijnlijk ook niet denken...
    maar die twee dingen samen, de titel(=tekst song Sting)en mijn tekst, moeten je aan het denken zetten...
    daarom heb ik ook een zwak voor Sting met zijn fantastische muziek,stem en teksten, die ook altijd eenvoudiger lijken dan ze zijn....

    jeggroet en mange tak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Send your love ain't no
    prayer just to kill the time
    we are living in

    Marking ev'ry word
    with a teardrop that dries
    in the wounded sun

    Our bullits for those
    who act like Warlords in the
    dead-end streets of hate

    Thanks Jeg,
    Marius van Artaa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @artafterallart........
    Send your love into the future
    send your precious love into some distant time
    and fix that wounded planet with the love of your healing
    send your love
    send your love

    there's no religion but sex and music
    there's no religion that's right or winning
    there's no religion in the path of hatred
    ain't no prayer but the one I'm singing

    send your love
    send your love

    ja, prachtig....
    Marius, er is te weinig liefde, te weinig tijd om liefde te geven en te ontvangen...
    hoe jammer, hoe triest.....
    maar daar kun je iets aan doen door zelf liefde uit te stralen whenever and wherever you can....

    jeggroet en dank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Speciale kleurenpatroon gebruik je. Mooi, rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @HansdeZwans....
    aha, je kent mijn werk nog niet?! of ken je me al langer onder een andere naam?
    ik houd wel van wat experimenteren, maar ik ben bekend door mijn kleurgebruik..
    op m'n worldpressblog (zie elders hier in rechter kolom) staat in het archief iets meer te zien, hoewel een fractie van wat er in hoort te staan eigenlijk (het overzetten van het vkblog naar daar ging bij mij niet zoals het hoorde omdat ik als proefpersoon werd gebruikt)...
    Maar leuk te horen dat je het mooi vind en ook nog eens rustgevend...het was ook precies de bedoeling dat het rust moest uitstralen...dat is dus gelukt...blij dus om dat bevestigd te zien...

    dank voor je reactie en
    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen