dinsdag 25 januari 2011

...lichtpuntje in de nacht.........



omdat
als jij er niet bent
jouw wang
het dichtste bij komt
door de maan
wacht ik
op de maan
liefkoos ik
zijn uitstraling
ontmoet hem
de maan
hij die me licht geeft
wachtend
totdat de zon opkomt
de dag meeneemt
in zijn spoor
en woorden misschien
in een heldere hemel
strepen trekken
uitgelaten
door de vrijheid
van de liefde....

...of een ster zien
als een lichtpuntje
in de nacht....



©illustratie en tekst jeg synes


VK-Gedichtendagblogdag aangemeld op website Nationale Gedichtendag 2011
op donderdag 27 januari 2011
zie http://www.gedichtendag.com/activiteit_detail.asp?ActID=837
en zie de blog van Ingrid van den Bergh  http://www.vkblog.nl/blog/52977
 

19 opmerkingen:

  1. ha, een lichtpuntje op blogspot. een spotlight zo te zeggen.
    ik kan alleen de afbeelding niet zien op mijn scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo jeg, mooi om je 'Gedichtendagblogdag'nachtdicht hier te zien staan. Hoopvol maandicht.
    Ook ik kan hetplaatje niet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo jeg, mooi om je 'Gedichtendagblogdag'nachtdicht hier te zien staan. Hoopvol maandicht.
    Ook ik kan hetplaatje niet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @lebonTon......het plsstje staat er nu, er waren wat probleempjes...het is even wennen...
    de spotlight ontbrak even...hahaha
    dank voor je reactie,
    jeggroet

    @Ingrid...het staat er nu compleet...
    dat het ene leuke bloggedichtendag mag worden...
    heel erg benieuwd..

    jeggroet en dank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @lebonTon...je weet hoe het bij mij is, geen tekst zonder afbeelding...het één vult het ander aan of het ééen versterkt het ander...

    dank u voor het wachten :))
    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie site, leuk om je hier terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jezzebel....hejhej....nog ene beetje bezig met inrichten, maar het wordt wel wat denk ik....
    see you later...:))
    jeggroet

    @Arno van Marrewijk...
    welkom hier....ik hoop dat je het hier aangenaam toeven vindt, ik doe mijn best er voor...
    dank voor je bezoek en
    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er mooi uit hier. De foto van jezelf met zonovergoten haar, een verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Martin....dank dank....welkom hier op m'n nieuwe stekje..
    haha, had je niet gedacht zeker, dat ik zo'n mooie vrouw ben...hahaha!!
    ik kreeg veel verzoeken om nou eens te laten zien hoe ik er uitzie met mijn lange haar, dus dat verzoek heb ik maar eens ingewilligd...

    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Jeg, al jouw kleuren hier
    en in de nacht ...

    Groet van Ragfijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Ragfijn....dank je Ragfijn
    het moet allemaal nog een beetje "beklijven"...

    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi de nacht beschreven Jeg
    en de kleuren komen mooi uit hier in het donker
    groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Svara...hej Svara, dank je...
    het is allemal nog een ebetje wennen...maar dat komt wel denk ik...
    ik ga even kijken op jouw nieuwe stek...
    heb helaas geen tijd om alle "nacht"gedichten nu te lezen...later dus...

    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Jeg,
    zou jij even willen kijken of het nu goed is met mijn avatar als je er op klikt?
    weet niet zo goed hoe ik dat moest doen
    groet je

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Svara...nee het is nog niet goed...
    als ik op jouw naam click krijg ik een schermpje met deze tekst: "Profiel is niet beschikbaar

    Het gewenste Blogger-profiel kan niet worden weergegeven. Veel Blogger-gebruikers hebben nog niet aangegeven dat ze hun profiel willen delen.

    Als je een Blogger-gebruiker bent, raden we je aan toegang tot je profiel in te schakelen."

    Dus je moet je profiel inschakelen. Mischien als je hier op je eigen naam clickt krijg je datzelfde schermpje en kun je vervolgens clicken op de laatste regel en dan kom je wel waar je dat kunt doen...

    succes en
    jeggroet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi...
    Colourful, warm.
    Jeg liker det veldig mye :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Lelie......tak skal du ha'.....
    jeg kan godt lide dine norske ord....
    og ingen problem med forståelsen,
    men jeg taler dansk og det er et lidt anderledes sprog end norsk.....:))

    findt nok alligevel!
    jeghils

    BeantwoordenVerwijderen