donderdag 28 juni 2012

bengelen tussen woorden en stilte......

bengelen

tussen

woorden

en

stilte

aanspraak maken

op de glorie

van de leegte

het werkelijke

ligt

ver

buiten het woord

adem halen

met letters

is iets anders

dan opstijgen

in blijvende

verwondering

als mijn tong

weer aan het dak

van mijn verhemelte

blijft kleven

dus leun ik

net als jij

weer

tegen die volle stilte aan

gevuld met

zeldzaam mooie kleuren

uit onze harten

in ons koninkrijkje.....
© illustratie en tekst jeg synes, juni 2012




13 opmerkingen:

  1. Wow, dat is lang geleden Jeg. Blij je weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Knutselsmurf...dankdank...
      jaja, ik mis jullie ook wel een beetje...k'zal me wat vaker laten zien...er is weer een beetje meer tijd.

      jeggroet

      Verwijderen
  2. Dag Jeg
    Fijn dat je even dat koninkrijkje verliet en jouw innerlijke stem weer hier liet spreken
    Hartelijke groet
    svara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Svara,
      Hahaha....ik hoor iemand zeggen: "Jeg's wegen zijn kleurrijk maar ondoorgrondelijk!"
      Maar ik zal echt proberen wat meer mijn innerlijke stem te laten horen...hier en bij jou en de anderen.

      dank en jeggroet

      Verwijderen
  3. hee, je doet weer van je spreken
    kleurrijk

    gr hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Hennie,
      Dank je....
      Ja het werd weer eens tijd. Bovendien heb ik inmiddels behoorlijk wat dingen liggen, waar ik tussen alle bedrijven door aan heb gewerkt,die hier wil posten.

      jeggroet

      Verwijderen
  4. ondanks je gedicht
    toch maar even de wel erg lange stilte
    hier verbroken...fijn je weer te lezen jeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hej Hartenziel,
      Fijn te lezen dat mijn aanwezigheid hier kennelijk toch wel een beetje wordt gemist.
      Lange stiltes zijn soms nodig, adempauzes, oplaadperiodes...maar achter de schermen heb ik gewoon doorgewerkt, dus er valt hier vanaf nu wel vaker het één en ander te lezen en te bekijken.
      Zoiets als back home again...hahaha.

      jeggroetje

      Verwijderen
  5. Kijk
    ze is er

    Ze was er
    we keken elders

    En toch
    ze is en was ze er


    Goed weer wat van je zien alhier.

    Grutnis,
    P.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej hej Ridder GP....
      Dat heb je weer mooie gezegd!
      Echt heerlijk om dat te lezen...
      Het moedigt me aan mee aanwezig te zijn in blogland...als ik (maar) tijd genoeg heb.
      tusind tak GP
      jeghils

      Verwijderen
  6. Dag Jeg,

    Ik miste je.
    Hoe is het?

    Groet
    Laila

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de VN van deze week staat een heel artikel over Hans van Manen;80:-)

      groet
      laila

      Verwijderen
    2. Hej Laila,

      het missen is wederzijds!
      met mij gaat het uitstekend...
      steeds minder danspassen met het lijf,
      steeds meer dansen met de hersenen
      en op papier...
      zoiets...
      hoe dan ook,all my circles are moving...

      het artikel over van Manen moet ik nog lezen...
      het zal wel oud nieuws zijn, maar wie weet krijgen we nog wat novelties te horen....

      Alles goed met jou?
      dank en jeggroet

      Verwijderen